Šaltiniai: https://www.pitchtech.ch/Confs/ICMC2007/LowLatency.pdf Apie audio processing aplikaciją parašytą su Java ir kaip jie bandė sumažinti latency. https://dl.acm.org/doi/fullHtml/10.1145/3678299.3678331 Apie žmogaus latency supratimą ir priimtina/nepastebimą audio latency. https://qmro.qmul.ac.uk/xmlui/bitstream/handle/123456789/44697/WANG_Yonghao_Final_PhD_070918.pdf?sequence=1&isAllowed=y Apžiūri kaip buffering ir timing paveikia latency. Ne pilnai aktualus, nes kalba labiau apie hardware nei apie aplikacijos lygį, bet gali būti naudingas. https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9780080499369/art-digital-audio-john-watkinson Bendrinis šaltinis apie digital audio veikimą, timing, sampling, synchronisatoin, error correction ir t.t.. Tai nebūtų pagrindinis šaltinis, tačiau jis turi naudingos informacijos https://www.mdpi.com/1099-4300/22/11/1309 https://arxiv.org/pdf/1311.0842 https://scholarworks.indianapolis.iu.edu/items/fb06bb67-0490-4a55-83a7-909ab7e299f8 Keli šaltiniai apie garso efektų implementaciją.
Yra ir daugiau šaltinių apie skirtingus garso apdorojimo būdus, bet jie nevisiškai susiję (vieni būdai vieniems efektams, kiti būdai kitiems). Taip pat ne per daugiausiai randu info apie garso apdorojimo aplikacijų (PC aplikacijų) latency ar metodus, daugiau yra apie fizinius microboards ir jų programavimą. Todėl manau šitą temą galima būtų labiau lenkti į unikalios programos kūrimą ir lyginimą su hardware. Dėl programos unikalumo, tai yra panašių programų, tačiau: DAW programos (kaip Ableton ar Audacity) - nėra skirtos real-time, nemažas latency, kai kurios yra resource heavy. Skirtos balsui ar šiaip paprastam apdorojimui - nėra būdo sujungti efektų, konfigūruoti nustatymų, nedaug pasirinkimų ir t.t. Gitaros pedalų/amplifikatorių emuliatoriai - turi daug efektų ir leidžia juos sujungti, tačiau skirta tik gitarai, proprietary ir brangios.
Sources: https://www.pitchtech.ch/Confs/ICMC2007/LowLatency.pdf About an audio processing application written in Java and how they tried to reduce latency. https://dl.acm.org/doi/fullHtml/10.1145/3678299.3678331 About human understanding of latency and acceptable/unnoticeable audio latency. https://qmro.qmul.ac.uk/xmlui/bitstream/handle/123456789/44697/WANG_Yonghao_Final_PhD_070918.pdf?sequence=1&isAllowed=y Examines how buffering and timing affect latency. Not entirely relevant, as it’s more about the hardware than the application level, but may be useful. https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9780080499369/art-digital-audio-john-watkinson A general resource on digital audio operation, timing, sampling, synchronization, error correction, etc. This would not be a primary resource, but it does have some useful information. https://www.mdpi.com/1099-4300/22/11/1309 https://arxiv.org/pdf/1311.0842 https://scholarworks.indianapolis.iu.edu/items/fb06bb67-0490-4a55-83a7-909ab7e299f8 Several sources about the implementation of sound effects.
There are more sources about different sound processing methods, but they are not completely related (some methods for some effects, other methods for others). I also don’t find much information about latency or methods of sound processing applications (PC applications), there is more about physical microboards and their programming. Therefore, I think this topic could be more inclined towards the creation of a unique program and comparing it with hardware. Due to the uniqueness of the program, there are similar programs, but: DAW programs (like Ableton or Audacity) - are not designed for real-time, considerable latency, some are resource heavy. Designed for voice or otherwise simple processing - there is no way to connect effects, configure settings, few options, etc. Guitar pedal/amplifier emulators - have many effects and allow you to connect them, but are designed only for guitar, proprietary and expensive.
| Bakalauro kursinio darbo | | Bakalauro baigiamojo darbo |
| Paslaugų integracija (moderniųjų informacinių sistemų, paslaugų ar kitų išorinių komponentų integracija pagal taikymo sritį, architektūrinių sprendinių kūrimas bei tyrimai, įskaitant įvairių taikomųjų sričių signalų apdorojimo uždavinius) |
| Duomenų modeliavimas (reliacinių, struktūruotų ir nestruktūruotų duomenų modeliavimas, duomenų valdymo ir specializuotų duomenų bazių taikymai ir tyrimai) |
| Naudotojui palankus projektavimas (žmogaus ir kompiuterio sąveikos vertinimas, sprendinių kūrimas siekiant didinti panaudojamumą ir prieinamumą, garso ir vaizdo technologijų taikymai moderniose sistemose) |